Jak przyciągnąć do siebie turystów?
Przedsiębiorstwa działające w sezonie turystycznym co roku napotykają na nowe przeszkody w pozyskaniu klientów. Raz jest to pandemia, innym razem wysokie ceny i oburzenie ze strony turystów. Jest jednak kilka sposobów na przyciągnięcie do siebie nowe osoby albo zachęcenie do powrotu zadowolonych gości. Wbrew pozorom najlepszym sposobem wcale nie jest ogłaszanie się w lokalnej gazecie, bo ta rzadko dochodzi do takich klientów.
W prowadzeniu biznesu sezonowego zawsze najważniejsze jest dobranie lokalizacji. Jeśli prowadzisz nadmorski hotel, będziesz mieć znacznie więcej klientów, jeśli wykupisz w tym celu budynek blisko morza, może nawet z widokiem na nie. Podobnie sprawa wygląda w przypadku hoteli górskich. Im punkt stanowi lepszą bazę wypadową, tym większym zainteresowaniem będzie się cieszył. Jeśli swoją firmą opiszesz w Google Maps, to klienci sami dostrzegą, że możesz pochwalić się dobrą lokalizacją i zaczną rezerwować miejsca albo ustawiać się w długich kolejkach, żeby tylko móc skorzystać z twojego lokalu.
Reklama jest dźwignią każdego biznesu, więc postaraj się być widoczny w miejscach, w których ludzie mogą Cię szukać. Zainwestuj w neonowy szyld, jeśli może on przyciągnąć do Ciebie wzrok i zainteresowanie klientów, wykup reklamę w social mediach albo często pokazuj się na swoich profilach. Im mocniej rozpoznawalny będziesz, tym więcej osób zainteresuje się Tobą, kiedy będzie szukała dla siebie świadczonych przez Ciebie usług. Nie bój się inwestować w wiele kanałów, bo twoi klienci najpewniej należą do różnych warstw społecznych i sprawdzają różne miejsca w poszukiwaniu lokalu spełniającego ich wymagania.
Nie można też ignorować znaczenia, jakie ma solidne wykonanie swoich usług. Wielu turystów lubi wracać w to samo miejsce, jeśli tylko po wizycie byli zadowoleni. Zadaniem przedsiębiorcy jest dbanie o każdego klienta, bez względu na to, jaką działalność prowadzi. Konsumenci, nawet jeśli za rok sami nie wrócą w to samo miejsce, mogą polecić je rodzinie albo znajomym. To szczególnie ważne dla kogoś, kto ma wokół siebie całą masę konkurentów. Konieczni skup się więc na zadbaniu o każdego klienta. Nigdy nie wiesz, czy właśnie nie zatrzymała się u Ciebie znana osoba, która jednym postem może zarobić dla Ciebie wiele tysięcy.
Podstawą jest ogłoszenie się w aplikacjach turystycznych i w grupach na facebooku, czyli tam gdzie turyści szukają noclegów i atrakcji.